Zieglers

Just little about C#, .NET, SQL Server, SharePoint and SAP

Bakmak ve Gormek

Posted by zieglers on December 1, 2006

 Bakmak ve Gormek

Yine uzun zamandir yazmadigimi farkettim ve de birkac bisey karalayayim dedim haftasonu oncesi.

Oncelikle bu kadar uzun sure yazmamamin nedeni isyerinde yazdigim kodla ilgili bir bug’la ugrasiyo olmamdi. yaklasik 7-8 gunumu harcadim bu soruna. Sadece ben harcasam yine iyi, benden baska da en az 4 kisi bakti koda. En derinlere kadar indim, yaklasik 10 code path derine kadar. Olmadi bulamadim bi turlu! 😦

Bakiyordum ama bi sekil goremiyordum. Malum projenin buyuklugu nedeniyle de sorunu bulmak o kadar kolay olmuyor. 100 binlerce satir kod (bunda abarti yok) Eee, koskoca IBM’in DB2’su….

8.gunde, bastan baslayalim dedim. O kadar derinlere inmistim ki artik isletim sistemi seviyesinde debug ediyordum. Sorunun olabilecegi seviyeye ciktim. Problem gittikce komplex hale geliyordu ve de bu benim isimi cok zorlastiriyordu. Sonra bi baktim, iste orda karsimda, ‘NAL’ gibi ‘NULL’ pointer karsimda duruyo… Aglamamak icin, sagi solu kirmamak icin kendimi zor tuttum. Inanilmaz bisey bu yaa, nasil oluyor da ben onu goremiyorum diye kendime kizdim. Sanirim bu da bizim meslegin zorluklarindan biri…

Ayni seyi sadece kod yazarken yapmiyorum aslinda. Gercek hayatta da baktigim, gozumun onunde apacik duran, o kadar cok sey var ki cogu zaman goremiyorum… Kod yazarken goremediklerim sadece zaman kaybi olarak geri donuyo bana, ama umarim gercek hayatta bakip da goremediklerim daha agir ‘KESKE!’ faturalari cikarmaz bana…

P.S “Toronto’ya gidiyoruz, paralari topluyoruz, sonra da Istanbul’a gelip gozleri lazerle actiriyoruz…” 😀

One Response to “Bakmak ve Gormek”

  1. seda said

    guzel konu guzel resim… 🙂

Leave a Reply

 
